Sluiten Winkelmandje
Menu
×
Sluiten Filters
Sluiten Verlanglijstje

Je hebt nog geen producten toegevoegd!

Veelgestelde vragen

Bestellen en bezorgen

  • Hoe plaats ik een bestelling?
    Stap 1.Selecteer het product dat je wenst te bestellen, selecteer het juiste aantal en klik op ‘toevoegen aan winkelmandje’
     
    Stap 2.Klik op ‘winkelmandje’ om te zien wat je hebt geselecteerd aan producten. Hier kun je ook de aantallen wijzigen of producten verwijderen.
     
    Stap 3. Klik op ‘bestelling afronden’ om verder te gaan met het plaatsen van je bestelling.
     
    Stap 4. Als je al een account hebt, log dan in bij ‘Inloggen met je Riverdale account’ aan de linkerkant. Als je een nieuwe klant bent, maak dan gebruik van ‘Bestel je voor het eerst bij Riverdale?. Registreren is niet verplicht.
     
    Stap 5. Je komt nu in het scherm met je gegevens. Hier kun je je gegevens invullen of waar nodig aanpassen. Ga verder naar de volgende stap.

    Stap 6. Je komt nu in het scherm met je bestelling. Hier kun je een betaalmethode kiezen en het overzicht van je bestelling bekijken. Hierna ga je akkoord met de algemene voorwaarden en klik je op ‘bestelling afronden’.
     
    Stap 7. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling. Ook de factuur van je bestelling ontvang je in een e-mail.
     
    Stap 8. Op het moment dat je bestelling bij ons het magazijn verlaat krijg je een e-mail met een DHL Track & Trace code. Hiermee kun je op elk gewenst moment zelf kijken wat de status is van je bestelling en waar het pakket zich bevindt.
  • Hoe ontvang ik de factuur en bevestiging van mijn bestelling?
    Alle orders en betalingen verlopen volledig digitaal. Je ontvangt zowel de bevestiging van je bestelling als de factuur per e-mail.
  • Waar kan ik de status van mijn bestelling vinden?
    Op het moment dat jouw bestelling bij ons het magazijn verlaat, krijg je een e-mail met een Track & Trace code. Hiermee kun je op elk gewenst moment zelf kijken wat de status is van je bestelling en waar het pakket zich bevindt.
  • Hoe snel krijg ik mijn bestelling geleverd?
    Bestellingen worden binnen 1-3 werkdagen bij jou thuis geleverd. Met uitzondering van onze grootmeubels. Deze worden op afspraak geleverd. 
  • Kan ik ook bestellen vanuit het buitenland?
    Je kunt alleen een bestelling plaatsen op de webshop wanneer je woonachtig bent in Nederland. Als je in België of Duitsland woont, kun je links bovenin de website wisselen van land. Je komt dan in de Belgische of Duitse webshop waar je jouw bestelling kunt plaatsen. Woon je buiten Nederland, België of Duitsland? Dan is het helaas nog niet mogelijk om een bestelling te plaatsen in de webshop. Klik hier om een verkooppunt te zoeken bij jou in de buurt.

    Tevens kun je je bestelling alleen laten bezorgen in het land waarin je je bestelling hebt geplaatst.
  • Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
    Wanneer je jouw bestelling hebt betaald is het niet meer mogelijk de inhoud hiervan te wijzigen of de bestelling te annuleren.
  • Hoe kan het dat een product uit mijn bestelling verdwijnt?
    Een product is pas voor je gereserveerd als de bestelling is afgerond. Het kan dus zijn dat het uitverkocht raakte op het moment dat jij wilde afrekenen. Mocht dit het geval zijn, dan krijg je hier een melding van op het moment dat je jouw winkelmand wilt afrekenen. Riverdale doet er uiteraard alles aan om de voorraad up-to-date te houden om dergelijke situaties te voorkomen.
  • Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?
    Ja, dat is mogelijk. Tijdens de bestelprocedure kun je een ander afleveradres invullen naast het factuuradres. Jouw bestelling wordt vervolgens naar dit adres gestuurd. Het is helaas niet mogelijk om een bestelling te laten afleveren op een postbusadres.
  • Wat zijn de verzendkosten?
    Je bestelling kun je thuis laten bezorgen. Hiervoor brengen we € 4,95 aan verzendkosten in rekening. Bij bestellingen vanaf €50,- zijn de verzendkosten gratis.
  • Wordt mijn bestelling in één keer geleverd?
    We proberen altijd om jouw bestelling in één keer te laten bezorgen. Bij grote bestellingen kan het zijn dat jouw bestelling verspreid wordt geleverd.

Betalen

  • Van welke betaalwijzen kan ik gebruik maken?
    • iDEAL
    • Creditcard (Visacard en Mastercard)
    • Klarna

    iDEAL:

    Met iDEAL kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met jouw eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van je bank.

    Creditcard: (Visa – en Mastercard)

    Je kunt je creditcardgegevens in onze beveiligde omgeving invoeren. Het bedrag wordt dan gereserveerd. Wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Het bedrag wordt daarna afgeschreven nadat je artikel is verzonden. Wij accepteren Visa- en Mastercard.

    Klarna:

    Voer jouw geboortedatum en telefoonnummer in bij het afrekenen met Klarna. Op het door jou ingevulde telefoonnummer ontvang je een verificatie code van Klarna om jouw bestelling te verifiëren. Betalen doe je achteraf via Klarna.

  • Is het veilig om te betalen in de Riverdale webshop?
    Tijdens het afhandelen van de betaling maken wij gebruik van een beveiligde SSL internetverbinding. De SSL software zorgt ervoor dat de betalingsinformatie versleuteld over het internet wordt verstuurd. Je herkent de veilige verbinding aan de groen gekleurde browserbalk en het slotje rechts bovenin naast de browserbalk. Het is daarmee veilig om te betalen in onze webshop.
  • Zijn de vermelde prijzen in- of exclusief BTW?

    De genoemde prijzen die vermeld worden in de webshop en op de factuur zijn inclusief BTW.

  • Ontvang ik een papieren factuur?

    Alle orders en betalingen verlopen volledig digitaal, je zult de factuur dus ook via e-mail ontvangen.

  • Kan ik mijn bestelling als ik deze al betaald heb, nog annuleren?

    Zodra de bestelling is afgerekend is het niet meer mogelijk de inhoud hiervan te wijzigen of de bestelling te annuleren. Je kunt de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. Je geld wordt na ontvangst en controle van de geretourneerde artikelen weer teruggestort. Meer informatie hierover vind je in de retourvoorwaarden.

  • Hoe kan het dat een product uit mijn bestelling verdwijnt?
    Een product is pas voor je gereserveerd als de bestelling is afgerond. Het kan dus zijn dat het uitverkocht raakte op het moment dat jij wilde afrekenen. Mocht dit het geval zijn, dan krijg je hier een melding van op het moment dat je jouw winkelmand wilt afrekenen. Riverdale doet er uiteraard alles aan om de voorraad up-to-date te houden om dergelijke situaties te voorkomen.

Retourneren

  • Wat is de retourprocedure?
    Mocht je niet tevreden zijn over het product dat je hebt besteld, dan kun je deze binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Dit termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling.

    Vul het retourformulier in en stuur deze mee met de retourzending.

    Let op: Een retour kan alleen verwerkt worden indien het in originele staat incl. retourformulier door ons is ontvangen. Als je retour wordt geaccepteerd krijg je het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst retour gecrediteerd.
  • Wat zijn de retourvoorwaarden?
    Je kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Dit termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling.

    Een product wordt alleen als retour geaccepteerd als het in originele staat en in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Als je retour wordt geaccepteerd krijg je het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst retour gecrediteerd.

    Indien niet aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, behoudt Riverdale BV zich het recht voor om geretourneerde goederen te weigeren of terug te sturen.

    Let op: Een retour kan alleen verwerkt worden indien het in originele staat door ons is ontvangen.

  • Krijg ik de verzendkosten vergoed indien ik producten retourneer?
    De kosten welke gemaakt worden voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
  • Kan ik een product of bestelling ook retourneren bij een Riverdale verkooppunt?
    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je kunt je bestelling retour sturen, het bedrag wordt binnen 14 dagen teruggestort. Je kunt vervolgens weer een nieuwe bestelling plaatsen.
  • Is het mogelijk mijn product via jullie te laten repareren?
    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Meer informatie over klachten en garantie vind je hier.

Klachten en garantie

  • Hoe meld ik een klacht aan?
    Hoe meld ik een klacht aan?
    Ben je ergens niet tevreden over of is er iets aan de hand met een product dat je bij ons hebt besteld? Dat vinden we natuurlijk vervelend. We helpen je dan ook graag verder om het probleem op te lossen. Hieronder vind je meer informatie over onze klachtenprocedure.
     
    Klachten
    Controleer allereerst bij ontvangst altijd goed je pakket. Want mocht je een defect constateren, is het product beschadigd of is er een verkeerd product geleverd dan mag je dit product binnen 14 dagen retourneren. Meer informatie over retourneren lees je hier.
    Is er iets beschadigd of verkeerd aangekomen, en zou je hier een vervangend artikel voor willen? Stuur dan een mail naar onze klantenservice met een foto van het artikel en je ordernummer.
    Natuurlijk kunnen er ook andere klachten voorkomen dan hierboven beschreven staat. Deze kun je altijd melden bij onze klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 – 16.30 uur of stuur een e-mail naar [email protected].
  • Garantie
    Gaat jouw product te snel naar je zin kapot?
     
    Dan kun je via Riverdale een beroep doen op de garantieregeling. Hiervoor dien je de volgende stappen te doorlopen:
     
    • Stuur direct na constatering van het defect je verzoek met foto’s van het product naar [email protected]
     
    • Geef aan ons daarbij ook je ordernummer door (het is dus belangrijk om deze te bewaren bij je aankoop).
     
    • Je ontvangt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen een reactie. 
     
    De bovengenoemde garantieregeling laat je overige rechten op grond van de wet uiteraard ongemoeid.
Waarom Cookies?

Met behulp van cookies streven we ernaar om je beter en persoonlijker van dienst te zijn.

Functionele cookies zorgen ervoor dat de website correct werkt en hebben tevens een analytische functie, waardoor we de website voortdurend kunnen verbeteren. We tonen jou graag relevante advertenties en maken daarbij gebruik van technologieën om jouw gedrag, op een anonieme wijze zowel binnen als buiten onze website te volgen.

Waarom Cookies?
Door op 'Cookies accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van deze technologieën. Als je kiest voor 'Cookies configureren', kun je de cookie-instellingen naar wens aanpassen of weigeren. In dat geval zullen alleen functionele en beperkte analytische cookies worden geplaatst, samen met vergelijkbare technieken. Je kan jouw voorkeuren op een later tijdstip nog aanpassen via de voorkeuren pagina.